Підготовлений - отже озброєний Саме цей вислів підійде для більшості бажаючих зареєструвати мототранспорт в Україні. На практиці труднощі, що виникають при спробах зареєструвати мототехніку у новітніх сервісних центрах МВС з'являються через нашу низьку проінформованість. У порівнянні із минулими роками та варіантами роботи колишніх МРЕВ - зараз все достатньо просто та зручно. Ця стаття - спроба розібратись в тонкощах збору та підготовки документів, а також скласти практичний порядок дій. Отже, поїхали!
Спочатку розглянемо категорії мототехніки, про реєстрацію яких йтиме річ У наших із вами водійських посвідченнях є 9 категорій транспортних засобів. Перших три категорії призначені для керуванням мототранспортом, це категорії A1, А, В1. Що вони означають?
А1 - мопеди та мотороллери (скутери) А - мотоцикли В1 - квадроцикли, трицикли (трайки) Напевне кожен знає, який вигляд мають ці типи мототехніки. Тому зупинятись на цьому ми не будемо. Тільки нагадаю - у свідоцтві про реєстрацію ТЗ (техпаспорті), який ви отримаєте у сервісному центрі МВС, буде вказано до якої категорії відноситься ваш ТЗ. Відповідна категорія має бути 'відкритою" у вашому посвідченні водія. За відсутності категорії у посвідченні - можна отримати штраф або попередження. Цей момент є важливим і його не слід зневажати хоча б із міркувань безпеки власної та оточуючих вас людей. Автор ціїє статті неодноразово ставав свідком ситуацій, коли досвідчені скутеристи, що вважали себе "Богами скутерного стантрайдингу" попадали в ДТП із фатальними наслідками через примітивні помилки керування мотоциклом, та ситуацій із досвідченими мотоциклістами, що безаварійно наїзджали десятки тисяч км за сезон на мотоциклах, але травмувались при першому ж перевороті квадроцикла або мали неромантичний інтимний контакт із асфальтом через задні гальма на лівій ручці скутера. Кожен тип мототехніки має свої тонкощі керування, їх не варто ігнорувати, а краще освоїти. І затвердити відповідною категорією у посвідченні водія.
Далі - для успішної реєстрації Вашого ТЗ потрібні документи. Без них ніяк, а іноді й з ними важко. Чому? Тому що ми не надаємо ваги деталям, а саме термінам дії документа, правомірності його отримання чи його оригінальності.
Список документів необхідних для реєстрації / перереєстрації мототранспорту та причепів: Заява встановленого зразка (заповнюємо в територіальному сервісному центрі МВС) Паспорт та ідентифікаційний код (особи, на яку здійснюється реєстрація ТЗ) Документ про правомірність придбання (договір купівлі-продажу, вантажно-митна декларація) Документ про відповідність конструкції ТЗ вимогам безпеки дорожнього руху (сертифікат відповідності) Платіжні квитанції, про оплату послуг сервісного центру та за спеціальну і бланкову продукцію. Документ про оціночну або середньоринкову вартість ТЗ. Документ про сплату податку від продажу об'єкту рухомого майна. Далі більш детально по кожному елементу списка: Заява - її за вас складе працівник сервісного центру. На основі наданих вами документів та типу операції.
Паспорт та ін.код - документи, що підтверджують вашу особу. Присутність саме особи, що вказана в паспорті обовязкова!
Документ про правомірність придбання ТЗ - згідно нових законів, таким документом є договір купівлі-продажу ТЗ. Якщо даний ТЗ не був раніше зареєстрований і не виготовлений в Україні - до договору купівлі-продажу обов'язковим супровідним документом мусить бути вантажно-митна декларація (ВМД). Це документ, що підтверджує сплату усіх податків при ввезенні ТЗ в Україну.
Існує кілька варіантів отримання договору купівлі-продажу:
- Оформлення договору купівлі-продажу в територіальному сервісному центрі. Даний тип документа можливо оформити тільки за умови, якщо ТЗ вже зареєстрований або знятий з обліку.
- Оформлення договору купівлі-продажу у нотаріуса. Аналогічний попередньому, але вимагає додаткових витрат на оплату послуг нотаріуса.
- Оформлення договору купівлі-продажу суб'єктом господарювання. Даний документ ви отримуєте тоді, коли купляєте новий або вживаний ТЗ (скутер, мопед, мотоцикл, трайк, квадроцикл) у офіційного продавця, наприклад в мотосалоні, а також коли офрмляєте покупку в комісійному магазині.
- Довідка-рахунок. Це попередній документ, згідно якого здійснювалась реєстрація ТЗ. Зараз довідки-рахунки ніхто не видає. Якщо ви придбали ТЗ раніше, і вам виписали довідку-рахунок, але з різних причин ви не зареєстрували ТЗ у встановлений термін - нічого страшного. Ви можете надати видану вам довідку-рахунок у територіальний сервісний центр. Її перевірять і, якщо довідка-рахунок була зареєстрована у законному порядку при її видачі, ваш ТЗ зареєструють. Наявність супровідної ВМД для довідки-рахунку на ввезені з-за кордону ТЗ обов'язкова!
Документ про відповідність конструкції ТЗ. Сумнозвісний сертифікат відповідності, підтверджуючий, що конструкція вашого ТЗ відповідає вимогам норм безпеки дорожнього руху України. Якщо ви придбали новий чи вживаний, ввезений з-за кордону ТЗ - сертифікат обов'язковий. Він має термін дії. Якщо не вкластись із реєстрацією у вказані терміни дії - доведеться поновлювати сертифікат. Для цього потрібно транспортувати ТЗ до одного із центрів сертифікації ТЗ, наприклад в ДП "Державтотрансндіпроект". Це додаткові витрати.
Зверніть увагу - при купівлі ТЗ, який не був зареєстрований в Україні, продавець зобовязаний, окрім договору купівлі-продажу та вантажно-митної декларації, видати дійсний сертифікат відповідності ТЗ. Якщо сертифікат не дійсний - це причина отримати суттєву знижку, але потрібно переконатись, що ТЗ, який ви збираєтесь придбати, зможе отримати сертифікат відповідності. Цей сертифікат потрібен для усіх видів мототехніки, що реєструються перший раз в Україні. При наступних продажах, реєстраціях та перереєстраціях сертифікат не потрібен!
Платіжні квитанції. Ви отримаєте їх після здійснення оплати у відділенні банку (присутні у всіх територіальних сервісних центрах). Просто повідомте касиру тип операції (перша реєстрація, перереєстрація, зняття з обліку) і оплатіть послуги.
Документ про оціночну або середньоринкову вартість ТЗ. Є обов'язковим. Можна отримати в сервісному центрі у експертів які оглядають ваш ТЗ. Або у незалежного експерта.
Документ про сплату податків від продаж об'єктів рухомого майна. Необхідний якщо ви продаєте власний ТЗ. Без оплати податку ви можете продати один ТЗ в рік. Незалежно від типу (авто, причеп, мотоцикл, скутер і т.д.) всього один. Якщо ви продаєте більше одного ТЗ в рік (крім вантажних та причепів), доведеться сплатити додаткові податки. Якщо ви не памятаєте, чи продавали щось на протязі року - вам нагадають про це в сервісному центрі. У разі підтвердження, у вас два варіанти - дочекатись поки мине рік або продавати і сплатити податки у сумі 5% ПДФО + 1,5% військовий збір. Продаж по дорученню не варіант - оскільки ТЗ можуть зняти з обліку за вашим дорученням і сплатити податки всеодно доведеться вам.
Покрокові інструкції
- Перш за все дізнаємось адресу територіального сервісного центру тут - ТСЦ України.
- Перевіряємо список усіх необхідних документів. За потреби додаєм відсутні.
- Доставляємо ТЗ на оглядовий майданчик територіального сервісного центру.
- На вході в приміщення сервісного центру вас запитають який тип операції ви хочете здійснити, перевірять необхідні для даної операції документи та видадуть номерний талончик електронної черги.
- Звертаємось у відділення банку, розміщене в приміщенні ТСЦ - називаємо касиру тип операції яку хочемо здійснити (перша реєстрація, перереєстрація, зняття з обліку) та здійснюємо платіж.
- Підходимо до робочого місця адміністратора, над яким висвітився ваш номер електронної черги та віддаємо документи разом із чеками адміністратору.
- Адміністратор повторно перевірить усі документи, наявність обмежень чи штрафів і після складання заяви відправить вас на оглядовий майданчик.
- На оглядовому майданчику експерт огляне ваш ТЗ, перевірить відповідність номерів на рамі і дублюючих табличках (на деяких ТЗ відсутні), а також відсутність ознак змін чи інших втручань в конструкцію ТЗ та його ідентифікаційні номери на рамі та номерних агрегатах.
- Після здійснення огляду, потрібно повернутись в ТСЦ до адміністратора в яке ви здавали документи. Віддати видані експертом документи.
- Дочекатись видачі свідоцтва про реєстрацію та державного номерного знаку. Може зайняти від 30хв до 2 годин, в залежності від завантаженості ТСЦ.
Підказки: - Ця інформація актуальна для варіанту, коли ви реєструєте придбаний для себе ТЗ, з мотосалону або від іншого суб'єкта господарювання.
- Якщо ви маєте намір придбати ТЗ у приватної особи, що вже зареєстрований - запрошуйте власника ТЗ із документами в ТСЦ та повідомте адміністратора, що бажаєте здійснити переєстрацію ТЗ із оформленням договору купівлі-продажу.
- Наперед домовтесь із продавцем про те, хто платить за послуги. Правильний варіант 50 на 50 при перереєстрації або продавець оплачує зняття з реєстрації, а покупець (якщо з іншої області) оплачує постановку на реєстрацію.
- Якщо ви і продавець маєте прописку в одній області - можливо здійснити швидку перереєстрацію, оскільки в ТСЦ 100% є номерні знаки для вашої області.
- Якщо ви і продавець маєте прописку в різних областях - в ТСЦ може не виявитись номерних знаків для вашої області. Відповідно, вихід - зняття з обліку і транзитні номерні знаки.
- На транзитних номерних знаках ТЗ після оформлення договору купівлі-продажу потрібно поставити на облік на протязі 10 днів. В разі протермінування - можливий штраф.
- Штрафу за протермінування транзитів не буде якщо не керувати ТЗ після протермінування транзитних номерних знаків. Після протермінуваня слід доставляти ТЗ в ТСЦ евакуатором.
- Можна зекономити - якщо продавець та покупець із однієї області - економте на заміні номерних знаків. Їх можна залишити для нового власника ТЗ. Просто повідомте про те, що не мінятимете номерні знаки, касира при оплаті та адміністратора при оформленні документів.
- Покупка без зняття та перереєстрації обліку ТЗ - поганий варіант. На власника можуть накласти штрафи, обмеження чи арешти майна. Власник може кудись виїхати або ділити майно. У всіх варіантах ви муситимете доводити правоту у суді. Не завжди успішно.
- Покупка по-дорученню. Доручення не є документом, що підтверджує право власності. Його можна відкликати будь-коли. Простими словами - вам просто дали покататись.
- Не звязуйтесь із мототехнікою, що має сумнівні документи, відмітки у свідоцтві про реєстрацію на зразок "розшукується інтерполом" або номер рами "БН" (безномерна рама) і різні "спортивні" свідоцтва про реєстрацію (спортивні техпаспорти).
- В ТСЦ вам не зареєструють скутер або мопед по накладній з печаткою від сумнівного підприємця.
- Скутер чи мопед із об'ємом двигуна до 50см.куб. теж підлягає реєстрації в ТСЦ.
- На скутер чи мопед із об'ємом двигуна до 50см.куб. теж потрібні водійські права.
- Пам'ятайте, мотоцикли, скутери, мопеди, квадроцикли чи трицикли - все ж таки техніка яка є мобільною та швидкісною. Завжди оплачуйте страхівку. Це вбереже вас від судів та арештів майна в разі скоєння ДТП та доведення вашої вини!
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 38
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения